back to top

Aktuelne vijesti

Hajdinska kaša kao izvrstan bezglutenski prilog mnogim jelima

Datum:

hajdinska kaša kao izvrstan bezglutenski prilog mnogim jelima

Hajdinska kaša ili heljdina kaša ili samo heljda. Za koji god naziv da se odlučite, odlučiti ćete se za izvrsnu namirnicu koja se može pripremiti na doista puno načina. Meni se prvi susret sa hajdinskom kašom dogodio još u djetinjstvu kada sam kao mala dolazila tetama na ferije u Međimurje. I od tada ju i vežem baš za taj kraj. Jer, doista, heljda kao namirnica najviše se i koristi u kuhinji sjevero-zapadne Hrvatske. Po mom skromnom mišljenju, pomalo je to nepravedno prema tako fantastičnoj namirnici!

Iako spada u žitarice, heljda je potpuno bez glutena pa ju mogu konzumirati i osobe alergične na gluten. Također je odličan izvor bjelančevina koje naš organizam može iskoristiti u velikom postotku. Lako se probavlja i ima sasvim specifičan orašasti okus. Naravno, sve ovisi na koji način se priprema. Heljda se može ubaciti u kobasice (krvavice ili kako bi Međimurci rekli ‘ćurke), može se napraviti u obliku juhe, popečaka ili pak kao običan prilog.

Hajdinska kaša kao prilog uz mesno pečenje meni je možda i najdraži način pripreme heljde. Ovo je prilog koji savršeno paše uz pečenu piletinu. Da bi hajdinska kaša bila ukusna, potrebno je dobro ju začiniti i na kraju svega dodati dosta masnoće od pečenja. Tada će postati savršenstvo okusa i postati će vam nezamjenjivi prilog No.1 ! Jednostavno se radi, brzo je gotova i doista nema razloga da ju ne ubacite u svakodnevni jelovnik.

hajdinska kaša
Hajdinska kaša kao izvrstan bezglutenski prilog mnogim jelima

Hajdinska kaša – recept

POTREBNO:

  • 300 g heljde (hajdinske kaše)
  • 1 luk
  • 1 lovorov list
  • sol, papar, biljni začin
  • 300 ml temeljca ili juhe
  • masnoća od pečenja

PRIPREMA:

  1. Heljdu prvo oprati i ocijediti.
  2. Potpiti ju zatim u čistu vodu, posoliti, dodati lovorov list i papar pa kuhati 15 minuta. Potom ju ocijediti.
  3. Na malo ulja pržiti sitno sjeckan luk. Dodati na luk ocijeđenu heljdu, promiješati pa pomalo dodavati temeljac ili juhu. Začiniti po potrebi, kratko propirajti. Ugasiti vatru, dodati heljdi masnoću od pečenja, promiješati i poklopiti. Pustiti da hajdinska kaša tako pokrivena odstoji 10-tak minuta prije posluživanja kako bi se još malo stajanjem zgusnula.
  4. Poslužiti uz mesno pečenje i po želji posipati sjeckanim vlascem. Dobar tek!

Recept u slikama:

The post Hajdinska kaša kao izvrstan bezglutenski prilog mnogim jelima appeared first on Reci Peci.



www.srebrenik.net

Najnovije vijesti